Her webmaster ın kullandığı Google Webmasters Tools her geçen gün gelişmeler ve iyileştirmeler olmakta. Geçen sene Google Gibi Getir özelliği gelmişti. Ve ardından Uluslararası hedefleme özelliği geldi. Bu yazının konusu da işte tam olarak bu.
Uluslararası hedefleme nedir?
Uluslararası hedefleme uzun zamanlardır SEO konferanslarında sorulan sorulan bir kısmının cevabı aslında. SEO stratejisi oluşturan SEO Uzmanı kişiler her ülke için o ülkeye özel domain mi yoksa alt klasör mü diye ikiye ayrılıyorlardı. Google hreflang ile buna çözüm getirmişti.
hreflang nedir?
hreflang uluslararası hedeflemeye çzöüm getiren bir meta etiketidir sadece.
Türkçe kullandığınız sayfalar için aşağıdaki kodu head etiketleri içerisine yerleştirmeniz yeterlidir.
<link href='http://www.serhanyildiz.net.tr' hreflang='tr' rel='alternate'/>
Başka dillerdeki sayfalarınız içinde hreflang değerini dil koduna göre değiştirmeniz gerekmektedir.
Not: Kendi sitenize yerleştirirken url adresini kendi sitenize göre değiştiriniz.
Google Webmasters Tools a giriş yapıp Arama Trafiği altında bulunan Uluslararası Hedefleme ye girin. 2-3 gün içerisinde Dil sekmesinde bilgi verecektir.