Domain uzantılarının bu kadar çeşitli olmasının sebebi; alan adlarını zenginleştirmek ve her uzantının kendine özgü bir anlamının olmasıdır. Başlıca kullanılan alan adları ve açıklamaları aşağıdaki gibidir.
com : Ticari kuruluşlar
net : internet ve ağ çalışma alanı olan kuruluşlar
org : Dernek ve Organizasyonlar için
gov : Devlet kuruluşları
edu : Eğitim kuruluşları
mil : Askeri kuruluşlar
ac : Akademik kuruluşlar
TR uzantılı alan adları sizin Türkiye de ki kullanıcıları hedeflediğiniz anlamına gelir. Google.com.tr üzerinden gelen aramalarda diğer web sitelerine göre üstünlük sağlamış olursunuz. Ayrıca Alexa değerlerinizin de sadece Türkiye’ ye odaklanmasını sağlarsınız. TR uzantılı alan adları Google Webmaster Tools da Coğrafi Hedef alanında varsayılan olarak Türkiye seçilidir ve değiştirilemez.
Seo işlemi yapmak amacıyla farklı alan adları almak çoğu zaman faydadan çok zarar olarak geri dönmekte. Bir zamanlar çok ucuza satılan .in domainleri alıp seo yapmaya çalışanlar bunun zararını kısa zamanda gördüler. Google Webmaster Tools da in uzantılı domainler Coğrafi Hedef olarak Hindistan gözükmeye başladı ve Türkiye’ den yapılan aramalarda geri sıralara düştüler.
Alabileceğiniz tr uzantılı domainler aşağıdaki gibidir.
Com.tr : Belge gerektirir. Şirket isimleri ile ad ve soyad şeklinde tescil edilebilir.
Net.tr : Belge gerektirir. Şirket isimleri ile ad ve soyad şeklinde tescil edilebilir.
Org.tr : Belge gerektirir. Dernek ve kâr gütmeyen kurumlara verilmektedir.
Gen.tr : Belge gerekmez. TR uzantılı alan adlarında birinci tercihiniz olabilir.
Web.tr : Belge gerekmez.
Belgeniz yok ise TR uzantılı domainler arasında ilk tercihiniz gen.tr olabilir. Oldukça faydalı ve bir çok alanda kullanılabilmektedirler.