SEO Dersleri – 3 – SEO Terimler

Pagerank: Sitelerin link giriş çıkışlarına göre bir hesaplama yöntemiyle belirlenen web sitesinin sayısal değeridir. Fakat Google tarafından yapılan güncellemelerden sonra Pagerank eski önemini yitirmiştir.

Trustrank: Tam olarak çalışma şekli ve hesaplama türü bilinmeyen bir puanlama türüdür. SEO ya doğrudan etkisi bulunmaktadır. Trustrank, sitelerin doğal bir şekilde yaptığı çalışmalara göre verilmektedir.

İçerik(Content): Web siteniz içinde yazmış olduğunuz yazılara denir. Mesela şuan okuduğunuz bu yazılar bir içeriktir. Google’ nin yaptığı son güncellemelerden sonra “içerik” web sitesinin değeri arttıran bir şeydir. SEO nun ise önemli yapıtaşlarından biridir.

Dinamik İçerik(Dynamic Content): Değiştirdiğiniz veya eklediğiniz içeriğin bir çok yerde etkisini gösterdiği web siteleri için kullanılır. Dinamik kodlama yoluyla yapılan sitelerdir. PHP ve ASP türü kodlamalar dinamik kodlamadır. HTML kodlamalı siteler ise statik(durağan) içeriktir.

Kopya İçerik(Duplicated Content): Bir sitede yayınlanmış bir yazının bir çok sitede yer almasıdır. Ana kaynağından kopyalayıp sitesin koyanlar için SEO anlamında bir şey ifade etmez. Ama ana kaynak için SEO ya katkısı olur.

Meta Tag: Metataglar siteniz hakkında çeşitli bilgiler içeren etiketlerdir. Web sitelerinin “head” bölümüne konurlar. Sitenin açıklaması, anahtar kelimeleri, sahibi, geçerlilik süresi, konumu, dili,vb. birçok bilgiyi verirler.

“SEO Dersleri – 3 – SEO Terimler” üzerine bir yorum

Yorum yapın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.